Tuesday, April 21, 2009

.: E.M.A.K :.



tibe2 je rase rindu pd emak dtg... apa kabar agaknya emak kan.. lame x msj dgn mak... rindu nk dgr suara mak... nk tgok wajah mak..

slalu kalau kat rumah... aku slalu perhatikan wajah emak sedang terlena...
wajah yg penuh dengan kepenatan dan kelesuan... hiba dan sayu datang bertimpa2....

mak slalu pesan kat aku... kalau kite ada masalah.. jgn susahkan org lain...
simpan selagi boleh... sbb tu la aku susah nk cite mslah aku kat org lain... sbb.. betul kate mak.. Allah itu Maha Mengetahui bahawa hambaNya ini layak untuk menerima ujian seperti yang dikehendaki...

aku slalu tgok mak... mak sangat tabah orgnya... walaupun bertubuh kecil.. namun hatinya sgt kuat... jarang sgt die mengeluh.. walaupun hakikatnya... hati die menderita... aku kagum dgn mak... aku nk jdi sperti mak...

mak..kdg kala aku sedih.. ingin saje aku memeluk mu.. ingin aku memandang wajahmu... agar kesedihan itu dpt berlalu...

mak... kdg aku sdg risau.. ingin saje aku mendengar suara mu... agar kerisauan itu berlalu pergi...
namun.. aku harus tabah kan mak... kna ingat pesanan mak selalu...

sbb mak da bnyk berkorban untk membesarkan aku, along, angah dan adik..
akan aku doakan kesejahteraan hidupmu mak... smoga dikurniakan kesihatan yg baik selalu... dimurahkan rezeki oleh Allah... insyaallah...

(emak..emak...engkaulah ratu hatiku)


-teringat dlu kene kejar gan mak gune kayu sbb aku mls nk g skolah...haha sadis btul time 2-

No comments: