Sunday, July 4, 2010

diari seorg ckgu...praktikum aje..haha

hiahhh!!...
akhirnya...
dpt gak aku membuat xcersice jari2 aku
dgn menaip dan merepek dlm blog aku...
wahahaha....

meh nk cite skit psal sepanjang 6 hri praktikum fasa kedua ni...
hihi kalo xmo bace cite ni xpe... (ad aku kesah?...) haha

1st day (28 jun 2010)...
-serah diri...(ayt plg jujur) utk mule pktikum...
-jd mcm org sesat..sbb xtaw pejabat kt belah mne....
-owh..rupenya.. ad lg 4 org ckgu pktikum dri IPG lain...
-igt diorg sme batch ngan aku... op! silap.. rupenya.. KPLI...haha
-4 org tu sume lelaki (2 dri IPG kampus bahasa n 2 lg dr IPG kmpus teknik)..
-cam bese..kmi kna g phimpunan sbb PK nk pkenalkan ckgu pktikum yg cntik2(la sgt) n ensem2(la sgt).. huhu
-dgr tklimat dri PK...perkara yg slalu brmain dbibir beliau adelah... ttg NKRA + Key Performance Index..(smpai aku pn da naik afal menda2 tuh..)...
-abis tklimat.. g serbu kelas pra... aku msuk kelas pra Sayangku 1...
-guru pmbimbing : pn Rohaizan Ibrahim... cntik mnis ckgu tu..hihi
-bile da mtk sgla jdual n hape2 je ... kak izan kate.: esk die kna g kusus.. so kmi kna amik alih kelas... aiyyok... huhu
-xsba tggu 1.30..nk balikkkkkkkk...

selasa (29 jun 2010)
-ckgu pktikum mmg skema an..so aku n geng2 dtg awl gile kol 7.10..
-awl2 tu kna ready utk ngaja pra...sbb ckgu xde..
-slesai ajar pra.. g naik pejabat setel jadual utk kelas PJ pulak...
-las2 dpt jadual n guru pmbimbing....
-dsebabkan name aku mule huruf A... so aku kna aja pj kelas 4A..haha
-budk2 nya 'sikit' je... 47 org.. (tah ley wat bape bnyak team bola laa...)..
-aku da mule cuak+seram+riso+cirit bile memikirkan ... aku keseorangan dipadang utk mgajar mereka2 itu ..adekah aku akn mnjd hulk ?..mama tarzan... ooo no!no!no!

rabu (30 jun 2010)
-ckgu skema ttp dtg awl...haha
-ngajar pra.... budak2 die ok laa..
-cume ad 2 3 org yg mmg nk kna ikat kt kipas.. atau lekatkan mulut die dgn gam gajah...
-sgt nakal n asek mnjawb aje... ish3...
-ati aku xsenang lg sbb memikirkn esk kna msuk kelas yg meriah itu.. aargGHH!!

khamis (1 Julai 2010)
-yes! da buln julai...haha
-ati gundah gulana nk msuk kelas tu..
-ok!..aku kna steady... n akhirnya... not bad la budk2 nya... ad yg baek+ sopan.. ade gak yg mcm mak nenek bsingnya.. haha
-so..! skrg aku runsing utk msuk kelas tu mggu depan ..haihh

jumaat (2 julai 2010)
-yeay! last day...
-ari ni x mgajar...sbb ckgu pra da blik dr kusus...
-sdg sibuk mnyiapkan RPH utk mggu depan.. lalalaalaaa...
-hri yg plg pendek masanya,... so da kol 12.30= balik laa!....haha
-tp!..esk kna dtg lgi...~_~

sabtu (3 julai 2010)
-jeles tgok mmber aku msh kuak lentang atas ktil lg... ah aku kna bgun pg lgi...huhu
-smpai skola... pjbt pon xbukak lg... adeilaa...
-sohih laa ckgu2 pktikum ni mmg skema kn...haha
-hri terbuka utk kelas aliran perdana je... kelas pra xterlibat!...
-aku pn nk carik keje...tp.. xde lak.. so terperuk je laa kt kelas pra tu.. buhsan! buhsan!!!
-mcm nk ting tong laa jugak mnunggu kol 12 tu... tp aku bjaya siapkan RPH gak time 2 ..haha well done!...
-ok..da kol 12.... strt enjin kete... daaa...

***akan bersmbung.................haha

No comments: